Tolakkerweg 42A Hollandsche Rading

Vraagprijs € 575.000 k.k.

Unieke locatie: recreatiehuisje op eigen bosgrond

Niet in een park, niet achter een hek, maar verscholen tussen dorpswoningen en paardenweides... Daar vind je deze knusse recreatiewoning op een uitgestrekt perceel eigen bosgrond, dat al meer dan honderd jaar in de familie is. Waar grote kinderen in een hangmat chillen, ouders ’s avonds een vuurtje stoken - van zelf gekapt hout (voor vijf winters voorraad) - en de allerkleinsten huttenbouwen en op mountainbikes de verste uithoeken van dit paradijsje verkennen. Want een paradijsje ís het. Dat voel je zodra je de Tolakkerweg achter je laat en het bos inloopt. Alsof alle zorgen direct van je afglijden, je zelf weer even kind wordt.

Dat dit prachtige perceel al die jaren bewaard is gebleven, mag een wonder heten: een eigen bos midden in het Gooi. Met een klein, geïsoleerd huisje én een schuur uit 1893 (het voormalige jachtopzichtershuis), die het plaatje compleet maken. Hier mag je 365 dagen per jaar recreëren, met vanuit je bed zicht op de vogels en eekhoorntjes. Daarnaast is er een keukentje, woonkamer met openslaande deuren, een doucheruimte met boiler, een robuuste houtkachel, overal dubbel glas, een septic tank en volop kampeerplek... alles wat je in de basis nodig hebt om het hele jaar door alleen of met de hele familie van deze fabelachtige plek te genieten.

NB. Over de gehele lengte van het perceel loopt nog een breed wandelpad, dat aan achterzijde aan de paardenweides grenst. Ook dat is deels in eigendom. Bovendien is er recht van overpad tot aan de (openbare) Graaf Floris V weg. Je kunt dus met de auto op eigen terrein komen.

Hollandsche Rading is een groen lintdorp in bosrijk gebied, waar je - ook met de hond - heerlijk kunt wandelen. Binnendoor ben je zo in Hilversum en de belangrijke uitvalswegen zijn eveneens vlakbij. Bovendien ligt het NS-station met P+R op loopafstand, evenals een paar leuke restaurants. Daarnaast is er een tennisvereniging, dorpshuis en actief verenigingsleven.

Voor de dagelijkse boodschappen kun je prima terecht in het nabijgelegen Hilversum, Loosdrecht of in Maartensdijk. Ook komt er drie keer per week een SRV-wagen langs.

Via de veranda met voorraadkast en meterkast loop je binnen in de open keuken, en door naar een woonkamer met houtkachel en openslaande deuren naar buiten. Vanuit de woonkamer heb je toegang tot het toilet, de doucheruimte met douche, wastafel en close-in boiler, en de slaapkamer.

In de schuur (jachtopzichtershuisje) is een aansluiting voor de wasmachine.
Iets verderop staat een goede, houten opslagschuur. Er is ook een kas, waar je fijn kunt zitten als het buiten iets koeler is.

• Verscholen achter de tuinen van de Tolakkerweg
• Eigen bosperceel midden in het Gooi
• Knusse geïsoleerde recreatiewoning en fraaie schuur (oud opzichtershuis)
• 365 dagen per jaar recreëren